Қозоғистонликлар интернетда кўпинча нимани сотиб олишади
ASTANA. Kazinform - Чакана савдонинг умумий ҳажмида электрон тижорат бозорларни ҳисобга олган ҳолда 2023 йилда 12,7 фоизни, пул ифодасида 2,4 триллион тенгени ташкил этди. Бу ҳақда ҚР Миллий статистика бюроси маълум қилди, дея хабар беради Kazinform мухбири.

Электрон тижоратнинг умумий ҳажмидан бозор платформаси орқали айланма 1,8 триллион тенгени (72,4 фоиз), шахсий интернет ресурсига эга чакана савдо корхоналари – 672,2 миллиард тенгени (27,6 фоиз) ташкил этди.
“Бозорларда сотилаётган товарларнинг энг катта улушини телефонлар ва гаджетлар эгаллайди. Улар 27,5% ни ташкил этади, маиший техника – 11,6%, компьютер маҳсулотлари ва дастурий таъминотлар – 10,1%, автомобиль маҳсулотлари эса 7,9% ни”, - дейилади хабарда.
Миллий статистика бюроси маълумотларига кўра, бозорлар орқали кўрсатиладиган хизматлар ҳажмида энг катта улуш транспортда ўриндиқларни брон қилиш хизматларига тўғри келади. Улар 38% ни, йўловчиларни ташиш хизматлари - 37,4% ни, бошқа гуруҳларга кирмайдиган бошқа хизматлар эса 14,5% ни ташкил этади.
Бозорлардаги чакана товарлардан ўртача тушум 14 823 тенгени, кўрсатилган хизматлар улуши 2553 тенгени ташкил этди. Дебет карталари ёки электрон банк ўтказмалари товарлар ва хизматлар учун энг кўп афзал қилинган тўлов усуллари эди.
Товарларнинг деярли ярми (49,9%) мижозга оддий почта ёки бошқа етказиб бериш усулларидан фойдаланган ҳолда, 31,5 фоизи ўз-ўзидан олиб кетиш орқали, қолган 18,6 фоизи эса веб-сайтдан юклаб олиш ёки илова ёрдамида онлайн тарзда етказиб берилган.