Калифорния 2035 йилгача ёнилғи билан ишлайдиган янги автомобилларни сотишни тақиқлайди

Фото: None
WASHINGTON. Кazinform - Калифорния ҳаво ресурслари кенгаши (CАRB) штатда 2035 йилгача ёнилғи билан ишлайдиган янги автомобилларни сотишни тақиқлаш учун овоз берди, деб хабар беради Кazinform CBS Newsга таяниб.

CАRBнинг Аdvanced Clean Cаrs II режасига кўра, 2035 йилдан кейин сотиладиган барча янги автомобиллар нол эмиссияли автомобиллар бўлиши керак.

Ушбу чора-тадбирлар бензин ва дизел ёқилғиси билан ишлайдиган автотранспорт воситалари сонини камайтириш мақсадида босқичма-босқич жорий этилади.

Шундай қилиб, сотилган янги енгил автомобилларнинг 35 фоизи 2026 йилда аккумулятор батареяси ёки водород, 2028 йилга келиб 51 фоизи, 2030 йилга келиб 68 фоизи ва 2035 йилгача 100 фоизи қувватланиши керак бўлади. Ушбу мақсадларга қўшимча равишда, режада 2045 йилга келиб нол эмиссияли ўрта ва оғир юк машиналари мақсади кўрсатилган.

Автомобил инновациялари альянси маълумотларига кўра, Ford давлатнинг электромобиллар бўйича режасига қўшилиш мажбуриятини олади. Fordнинг барқарор ривожланиш бўйича бош директори Боб Холикросснинг айтишича, улар 2026 йилгача электр транспорт воситалари ва аккумуляторларга 50 миллиард доллардан ортиқ сармоя киритишни мақсад қилган.

Шу билан бирга, режада ички ёнув двигателларида ишлайдиган енгил ва юк машиналари учун янада қатъий стандартларни ўрнатиш кўзда тутилган.

Калифорниянинг транспорт сектори ҳозирда штатдаги иссиқхона газлари чиқиндиларининг тахминан 50% ни ташкил қилади. Ҳақиқатан ҳам, бензин ёки дизел ёқилғиси автомобиллари штатдаги иссиқхона газлари, тутун ва заррачаларнинг энг катта манбаидир.

Фото: www.npr.оrg